Festiwal Generatora Nadziei

Pisanie na scenę
 

 

Pisanie na scenę

prezentacja sztuk scenicznych młodych twórców:

Adam Ostrowski Apollo i Dionizos 

Wiktor Uhlig Złoty Osioł

 

Adam Ostrowski

Pean do Apolla

Przebyłam wąwozy, rozpadliny
Skalne, mej duszy kratery i rzeki
Wartkie, w lodzie płynnym
Dryfujących rozkoszy okowy i pęta,
Przebyłam siebie by tylko tam dojść,
Gdzie mnie samej nie ma, by dojść
Do tego co mną samą nie jest,
Przebyłam przez to wszystko co
Nie mną jest, czym innym, tak myślę
Tak czuję, tak pragnę – tak, Febie!

 

 

Wiktor Uhlig (ur. 1992)

Absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Na Wydziale „Artes Liberales” UW uczestniczył w zajęciach z Pracowni Ekologii Teatru  Włodzimierza Staniewskiego.

W 2016 roku w ramach Gardzienickiego Generatora Nadziei pełnił funkcję dramaturga w spektaklu Olbrzym Cieniem Karła w reż. Radka Stępnia. W 2015 roku w Studium Teatralnym w Warszawie na podstawie jego tekstu powstało przedstawienie Party: take (a)part w reż. Piotra Borowskiego. W latach 2017-2018 przygotował varsavianistyczny miniserial internetowy pt. Na Kasztelanie pod patronatem Bemowskiego Centrum Kultury w Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy.

Publikował artykuły w takich czasopismach jak: „Konteksty. Polska Sztuka Ludowa”, „Przegląd Humanistyczny”, „Kultura Współczesna”, „Białostockie Studia Literaturoznawcze”, „Kultura Liberalna”. Do jego zainteresowań badawczych należy ekologia teatru, praktykowana w Europejskim Ośrodku Praktyk Teatralnych „Gardzienice”. W Gardzienicach zajmował się również geograficzną analizą dramatów Eurypidesa. Hobbistycznie tworzy teksty piosenek, parodie i żarty rysunkowe.

 Esej Sceniczny o Złotym Ośle, kobietach i pragnieniu – na podstawie Metamorfoz albo Złotego Osła Lucjusza Apulejusza z Madaury – łechcący wasze łaskawe uszy wdzięcznym bajdurzeniem. Pod postacią naukowego wywodu popartego sceniczną bibliografią. Rzecz o ludzkich przemianach w kształty inne i powrotowi we własne dzięki odwrotnemu świata porządkowi. Albo inaczej: jak kochanka robi w osła.Jak kochanka robi w osła? Apulejuszowa kobieta zajęta jest wyłącznie sprawami miłości – pisał Parandowski. Apulejuszowa kobieta jest zła, straszliwa. Demoniczna jak u Witkacego. Lubieżna jak u Juwenalisa. Wiedźmowata, zazdrosna, frywolna, zdradliwa i wścibska. Nie można mieć jej zaufać. Nie można jej pokochać. Otwórz! Otwieraj! Otwieram!!!

 

Adam Michał Ostrowski (ur. 1997) 

Na co dzień naukowo zajmuję się religioznawstwem i teologią, a także historią sztuki i psychologią. Prywatnie, w domowym zaciszu bądź w pracowni oddaję się malarstwu i rysunkowi. Od niedawna zacząłem pisać poezję, a później dramaty. Szukam sposobów na ukazanie perełek mistyki i metafizyki w formie symbolicznej. Poezję i dramaty poświęcam trudom wiary i zwątpienia, oraz przedziwnej relacji Boga do człowieka. Amator muzyki poważnej, opery i jazzu, a także polskiego rocka.

 
 
 
 

Europejski Ośrodek Praktyk Teatralnych
założony, budowany i prowadzony
przez Włodzimierza Staniewskiego

 
Wydarzenia SpecjalneMediaMapa serwisuBIP

Copyright © 2013 - 2018 by Europejski Ośrodek Praktyk Teatralnych Gardzienice | Realizacja JMC

 
 
 

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies

Zamknij X