Gardzienicki Generator Nadziei

Polifonie/Poliwizje
 

Katarzyna Wesołowska - POLIFONIE/POLIWIZJE

 

Koncert-Instalacja „POLIFONIE/POLIWIZJE” zakłada zjednoczenie warstwy muzycznej i wizualnej poprzez wykonanie krótkiego recitalu fortepianowego, składającego się z utworów Jana Sebastiana Bacha w abstrakcyjnej przestrzeni scenograficznej ożywianej światłem i projekcjami. Ideą projektu jest ukazanie wielopłaszczyznowości muzyki poprzez wielowarstwową przestrzeń: jej architektoniczności i wieloliniowości zarazem, ale także - w zmienności światła i projekcji - wyrażenie jej nieuchwytnej treści i intensywnego oddziaływania na emocje zarówno słuchacza jak i wykonawcy.
Tytuł „POLIFONIE/POLIWIZJE” ściśle oddaje powyższe założenia. Polifonia to
pojęcie z terminologii muzycznej określające sposób kształtowania relacji pomiędzy
poszczególnymi głosami w utworze tak, że pozostają one wobec siebie niezależne i równoważne, jednocześnie harmonijnie współbrzmiąc ze sobą. Twórczość Jana Sebastiana Bacha jest jednym z najdoskonalszych przykładów polifonii w historii muzyki. Termin „poliwizje” wyraża analogię kształtowania warstwy wizualnej wobec warstwy muzycznej, a także opisuje odczucie jednoczesnego „wielosłyszenia” i „wielowidzenia”, które może wywoływać muzyka.

Na program koncertu składają się następujące utwory Jana Sebastiana Bacha: 

 

- VI Suita angielska d-moll:

1. Preludium 

2. Allemande

3. Courant 

4. Sarabanda - Double 

5. Gawot I - Gawot II

6. Gigue

 

- Fantazja chromatyczna i fuga d-moll

 

NOTA BIOGRAFICZNA

 Katarzyna Wesołowska - pianistka i scenograf. Absolwentka studiów magisterskich i podyplomowych w klasie fortepianu prof. Marii Murawskiej w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Doskonaliła swoje umiejętności na wielu kursach mistrzowskich w kraju i za granicą pod okiem m.in. Diny Yoffe, Roberta Levina, Mikhaila Voskresensky'ego i Tobiasa Kocha. Ukończyła także studia licencjackie na kierunku scenografia w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, obecnie w trakcie studiów magisterskich. Ma na swoim koncie m.in. scenografię do polskiej prapremiery opery "Il Giasone" F. Cavallego (premiera 4.03.2017, Teatr Collegium Nobilium, reż. Michał Zdunik) oraz udział w wystawie "Wymiary Scenografii" w Centrum Scenografii Polskiej w Katowicach (sierpień 2016). 

 
 
 
 

Europejski Ośrodek Praktyk Teatralnych
założony, budowany i prowadzony
przez Włodzimierza Staniewskiego

 
Wydarzenia SpecjalneMediaMapa serwisuBIP

Copyright © 2013 - 2018 by Europejski Ośrodek Praktyk Teatralnych Gardzienice | Realizacja JMC

 
 
 

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies

Zamknij X