Powrót
Akademia Praktyk Teatralnych i Letnie Kursy Praktyk Teatralnych

Zajęcia zdalne Akademii Praktyk Teatralnych w czasie pandemii

Odc.1 Wstęp do Cheironomii – Włodzimierz Staniewski

odc. 2 Cheironomia, krótkie wprowadzenie Joanny Holcgreber

Odc. 3 Cheironomia „Przemienność nieszczęść” – bez tekstu – Joanna Holcgreber

Odc. 4 Cheironomia „Przemienność nieszczęść”  – Alfabet gestów – Joanna Holcgreber 

Odc. 5 Cheironomia„Przemienność nieszczęść”  – układ gestów z tekstem – Joanna Holcgreber

Odc. 6 Cheironomia „Przemienność nieszczęść”  – sceny ze spektaklu

Odc. 7 Cheironomia: Zajęcia z uczestnikami „Kalejdoskopu”

Odc. 8 Cheironomia „Met` emoi” – Alfabet gestów po polsku –  Joanna Holcgreber

Odc. 9 Cheironomia „Met` emoi” – układ gestów do tłumaczenia na język polski –  Joanna Holcgreber

Odc. 10 Cheironomia „Met` emoi” – układ gestów do tekstu w języku polskim w aranżacji muzycznej Zygmunta Koniecznego –  Joanna Holcgreber, Tetiana Oreshko 

Odc. 11 Cheironomia „Met` emoi” – Alfabet gestów po angielsku – Joanna Holcgreber 

Odc. 12 Cheironomia „Met` emoi” – układ gestów do tłumaczenia na język angielski –  Joanna Holcgreber

Odc. 13 Cheironomia „Met` emoi” – układ gestów do tłumaczenia na język angielski, z pieśnią, rekonstrukcją muzyki Antycznej Grecji –  Joanna Holcgreber, Tetiana Oreshko 

Odc. 14 Cheironomia „Met` emoi” – Alfabet gestów po starożytnej grece – Joanna Holcgreber

 Odc.15 Cheironomia „Met` emoi” – układ gestów do tekstu w starożytnej grece –  Joanna Holcgreber 

Odc. 16 Cheironomia „Met` emoi” – układ gestów do tekstu w starożytnej grece, z pieśnią, rekonstrukcją muzyki Antycznej Grecji –  Joanna Holcgreber, Tetiana Oreshko

Odc. 17 Cheironomia: Scena ze spektaklu „Oratorium Pytyjskie” 

WSTĘP do filmu – rozgryzanie „Eleutherii”
[SUBTITLE ENG]
Aby włączyć napisy, kliknij ikonę CC (napisy)

Rozgryzanie „Eleutherii” Becketta w pracy ze studentami Akademii Praktyk Teatralnych w czasach pandemii

? OPIS

przedsiewzięcia

„ELEUTHERIA” BECKETTA

analityczne „rozgryzanie” przez reżysera z udziałem aktorów, enigmatycznych i niejasnych tekstów dramatów, zgodnie z przesłaniem Wyspiańskiego z „Wyzwolenia”:
„Bo nie ma takiej myśli niejasnej, której by człowiek, myślący jasno i wyraziście,
nie przenikał i nie rozumiał” (Akt II. Konrad do Maski 8)


„Eleutheria” (Wolność) została napisana w 1947 roku. To sztuka w trzech długich aktach
z siedemnastoma postaciami. Przedkładana przez Becketta teatrom paryskim i brutalnie odrzucona przez znanych ówczesnych reżyserów. Beckett głęboko to przeżył.
Już po sukcesie „Czekając na Godota” zakazał publikacji i wystawiania „Eleutherii”
Zakaz publikacji został później odblokowany, nigdy natomiast nie odblokowano zakazu inscenizacji. Były jakieś trzy-cztery próby podziemnej inscenizacji, m.in. w Teheranie.
Pierwsza odsłona przedsięwzięcia (efekt pierwszego etapu prac Staniewskiego ze studentami) miała miejsce podczas Festiwalu „Between.Pomiędzy”.

W filmie wystąpili:

Włodzimierz Staniewski
oraz Studenci XIV Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice”:
Anna Bielecka
Katarzyna Dudziak
Jakub Kalinowski
Marta Łaska
Maria Matosek
Marta Olech
Rima Sadurska
Anna Maria Słowikowska
Mateusz Suchan
Krystyna Szymura
Zofia Wojtkowska
Anna Złomańczuk
Dobromiła Życzyńska
Adam Chabiera
Sabina Krauze
Przemysław Mrowiński
Eryk Pawłowski
Maria Pilch
Monika Szydłowiecka
Milena Ślósarz
Rita (Margarita) Udovichenko
Patryk Zabielski
Marta Zamora

? Posłuchaj


Opowieść Włodzimierza Staniewskiego została przywołana przez Radio Lublin w programie: „Nie tylko rozrywkowa niedziela radiowa“.  W audycji radiowej Pani Grażyny Lutosławskiej, usłyszymy odpowiedź na takie pytania jak: Dlaczego Staniewski sięgnął po ten tekst? Co łączy Wyspiańskiego i Becketta? I jak wyglądały próby on-line oraz praca nad spektaklem w czasach pandemii?

Wstęp do Festiwalu Akademii Praktyk Teatralnych – W.Staniewski
(subtitles in English)
Aby włączyć napisy, kliknij ikonę CC
Dzień III // Day III
– Festiwal XX (+2)-lecia Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice”
Dzień I // Day I
– Festiwal XX (+2)-lecia Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice”
Dzień IV // Day IV
– Festiwal XX (+2)-lecia Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice”

Dzień II // Day II
– Festiwal XX (+2)-lecia Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice”
Dzień V // Day V
– Festiwal XX (+2)-lecia Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice”

Wprowadzenie do impresji z Festiwalu Kalejdoskop – Katarzyna Marjasiewicz
Impresje z III edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Młodzieżowych Kalejdoskop | 2017
Impresje z IV edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Młodzieżowych Kalejdoskop | 2018

Impresje z V edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Młodzieżowych Kalejdoskop | 2019
Impresje – „Kalejdoskop” – warsztaty z uczestnikami