Noc poślubna

Opera kameralna – dramat muzyczny w jednym Akcie.

Na podstawie Sklepów cynamonowych Brunona Schulza

Opera rodzi się w nocy. W trakcie studiów nad dramatem antycznym w XVI wieku. Opera to studium bachanaliów. Studium dionizyjskości. To kult piękna i brzydoty – motywów przewodnich ery klasyczno-romantycznej.
Dramat muzyczny to poszukiwanie życia w operze. Życia, którego puls wyraża się w rezonansie. W odpowiedzi na muzykę. W przestrzeni aktu muzycznego. W antropologicznym poszukiwaniu człowieka w jego najhardziej wyostrzonych zmysłach.
Libretto Nocy poślubnej jest bardzo tradycyjne: tak, jak w operach Mozarta czy Rossiniego, rzecz idzie o intrygę miłosną. Miłość w Sklepach cynamonowych jest jednak wykrzywiona, groteskowa, jak pomnik greckiego herosa z odrąbaną głową. Jest też tragiczna jak łabędź, który własną krwią karmi młode. Wreszcie: jest komiczna, a wręcz śmieszna. Płaska, powierzchowna i nieprawdziwa.


Czy tylko na taką miłość stać nas dzisiaj?
Czy zawsze była tylko taka?

Chór Alvarium
Dyrygentka: Magdalena Trzcionkowska

Flet: Zuzanna Dubiszewska
Klarnet: Władysław Lech
Trąbka: Filip Pysz
Pianino: Jakub Stefaniak
Skrzypce: Maryla Stasiak
Altówka: Marcjan Ciryt
Kontrabas: Kamil Gosek

Muzyka, libretto, dramaturgia: Jan Lech
Asystentura reżyserska: Weronika Kulczycka
Scenografia i kostiumy: Agnieszka Jankowiak

Produkcja: Ośrodek Praktyk Teatralnych Gardzienice, w ramach projektu Gardzienice – Generator Nadziei