Głębia postaci stworzonych przez Dostojewskiego i odmęty prowadzonych przez nie dialogów od zawsze pobudzały wyobraźnię ludzi zajmujących się teatrem. Spotkania, które w Braciach Karamazow odbywają się na przestrzeni kilku miesięcy i kilkuset stron, w GODACH skondensowane zostają do jednego wieczoru, jednej nocy, jednego wesela, na którym rozpacz zaślubia rozpacz, degeneracja degenerację i razem idą w korowód prowadzący do szaleństwa.
Świadkiem wariackich popisów i kolizji ludzkich jest Alosza, czysty, niemal święty chłopiec, do którego – jak wcześniej do jego mistrza, Zosimosa – wszyscy schodzą się jak na spowiedź, kształtując wokół niego przestrzeń wykrzywionej, rosyjskiej Bildungsroman. Bachtinowska polifonia przelewa się tu w karnawałowe święto głupców. Kto był poniżony, zostanie wywyższony, a kto się wywyższa, będzie poniżony.
Tłumaczenie: Aleksander Wat
Adaptacja i reżyseria: Radosław Stępień
Scenografia i kostiumy: Eliza Galka
Muzyka: Jan Lech i Mateusz Woźniak
Dźwięk i obraz: Mateusz Woźniak
Produkcja: Ośrodek Praktyk Teatralnych Gardzienice w ramach projektu Gardzienice – Generator Nadziei.